back to the roots - Reisverslag uit Cairns, Australië van Justin Gorkum - WaarBenJij.nu back to the roots - Reisverslag uit Cairns, Australië van Justin Gorkum - WaarBenJij.nu

back to the roots

Blijf op de hoogte en volg Justin

29 Augustus 2015 | Australië, Cairns

goeiemorge,

Het is al weer even geleden en zodoende dus tijd voor een updatetje. Drie weken geleden kregen we te horen dat de bananen prijzen dramatisch waren, en dat er zelfs verlies gemaakt werd op de verkoop van de bananen. Zodoende is door het hogere management besloten dat er mensen uit moesten. En dan geldt heel simpel de regel wie als laatste komt mag als eerst weer weg en helaas was ik precies nummer 3 die weg kon. helemaal zuur omdat ik de weken daarvoor kei hard heb lopen werken om mezelf te bewijzen en dit was ook opgemerkt. Ik kreeg zelfs de verantwoordelijkheid om met een mes rond te lopen en ipv de bananen de "humpen" mocht ik nu de bomen omhakken en dat iemand anders de trossen naar de kar bracht. Maar helaas kon ik vertrekken. Ik heb ook besloten om niet daar te blijven hangen maar gewoon terug te gaan naar Cairns. Moet ook toegeven dat het aan de ene kant best een opluchting was om van de farm weg te gaan.

Moet wel toegeven dat ik even goed van slag was omdat ik nu even totaal niet wist wat ik moest doen. Maar na een skypie met pa en ma is alles weer onder controle. Ik blijf twee weken in Cairns zitten om werk te zoeken en mocht ik niks vinden ga ik aan me avontuur op de oostkust beginnen.

Doordat ik de afgelopen weekenden in Cairns heb lopen feesten kende ik Chloe nog die een baan had bij backpackers world travel. Dus die blijft hier nog wel ff. Helaas waren alle andere dutchies er al weer van door gegaan maar zo gaat dat. Via Chloe heb ik ook Niels leren kennen. Toen hij is Cairns aankwam was hij echt zo goed als blut. en hij heeft met wanhoop naar een baantje moeten zoeken. Maar hij staat tegenwoordig 5 nachten per week achter de hotdog stand dus elke keer als wij gaan stappen lopen we ff langs hem. Af en toe brengen de duitser wat jägermeister langs. maar moet toegeven dat zijn hotdogs helemaal niet zo lekker zijn. Maarja als je genoeg heb gedronken eet je ongeveer alles.

Tussen het werk zoeken wat ik stiekem veel te weinig doe. Ben ik gaan duiken bij het great barrier reef en wat is dat geweldig. Nadat we vertrokken waren en de veiligheidsdingen hadden ingevuld. Werd de hele boot ingedeeld in groepen. Een groep bestond uit 4 personen, ik zat in groep 6 en had dus eerst nog even tijd om te snorkelen. Wat wel grappig was, er werd nog verteld dat het water 24 graden was, dus ik dacht direct oh lekker temperatuurtje! maar blijkbaar vinden ze dat hier ijskoud en doe ze allemaal een wetsuit aan. ik had zo iets van:"niet zo piepen gaan!". Zo gezegd zo gedaan. Snorkel gepakt en lekker plonzen, werd nog wel even aangekeken dat ik er zo insprong. In het water lagen ook instructeurs om je dingen te laten zien en dingen te vertellen. Na drie kwartier snorkelen ben ik maar is even gaan checken of het al bijna mijn beurt was. zoals gewoonlijk was ik weer uitstekend op tijd. Nadat je in al je uitrusting gehesen bent en heb laten zien dat je het water uit je bril kan halen wordt je naar het water begeleid en spring je het water in. Mag je hier nog een keer laten zien dat het water uit je bril kan halen en je moet een keer je breather uit je mond pakken en hem weer in doen. Omdat dit mijn eerste intro duik hier was moet je je hier vasthouden aan je instructeur. maar die weten ook wel meteen alle mooie dingen te vinden. ook meteen nemo's gezien. en een ziekelijk grote schildpad. en omdat ze altijd voer bij zich hebben komt er een baracuda aan de achterkant van de boot. Voor de mensen die finding nemo gezien hebben. dat is beest dat de aanval op de familie doet in het begin van de film. Dat beest is echt ziek groot. Ongeveer anderhalve meter lang. maar doe gelukkig niks voor mensen en je kon hem dan ook aanraken. Je kon er voor kiezen om een tweede keer te duiken en dan mocht je wel gewoon los duiken. Het verschil is dat je dan, voor je echt verder gaat zwemmen je breather uit je mond moet halen hem moet loslaten en moet vangen. En dan ben je ineens vrij om te gaan waar wil. heb nog zo'n ziekelijke grote schelp in me handen gehad. en het scheen ook best wel een bijzondere te zijn en de instructeurs zelf zien die ook niet elke dag.

Bij de derde stop gingen we langs een strand in de middel of facking no where. Parel wit zand met een azuur blauwe zee, echt een plaatje. heb van alle dingen filmpjes gemaakt en moet daar nog de screenshots uithalen om de foto's te krijgen maar die komen nog.

Eenmaal terug in Cairns moet ik maar is echt beginnen met een baan zoeken, was eigenlijk alleen maar aan het vakantie vieren. Zag een papier hangen bij Indy travels een soort reisbureau voor trips. Heb hier een trial gelopen maar kreeg de volgende dag te horen dat er toch geen baan beschikbaar was, vreemd verhaal ben toen nog is later naar een andere winkel van ze geweest om te horen te krijgen dat er wel gewoon weer een baan beschikbaar was, maarja toen ik dat te horen kreeg werd ik ook een lul en die baan kon ik dus wel op me buik schrijven.

Had op faccebook gezien dat ze bij happy travels ook iemand zochten nou ook daar me trial gelopen ook nog een sales pitch gehouden. Kreeg te horen dat er nog 3 andere kandidaten waren en dat ik overmorgen zou horen hoe het zou gaan. Die middag kreeg ik een belletje van Chloe dat er een baantje bij hun op de zaak(ook een travel agancy) bechikbaar was, maar dan niet voor in de zaak maar achterin op de computer. Nou as het plan van die manager dat ik voorin zou gaan verkopen en dat chloe het pc gebeuren ging doen. Nou was Chloe hier niet helemaal blij mee, wat ik goed begrijp want dan ben je bijna het hele contact met de klant kwijt. Maar ik heb blijkbaar een dusdanig goeie sales pitch gedaan dat Maya (btw is een nederlandse manager) mij absoluut niet bij happy travels wou hebben werken. Eigenlijk krijg je elke keer te horen dat het een probleem is dat je de oostust nog niet gedaan hebt en dat dat een probleem is maar nadat ik dat een trial of zo gehouden heb blijkt ineens dat ik uitermate geschikt ben voor zo'n baantje zo doende is ze heel erg de best voor me gaan doen en heeft de volgende dag nog een baan voor me in sydney geregeld. Daarom hebben dan ook maar meteen me hele oostkust geboekt. uiteraard met zware korting. Heb denk ik meer dan 500 dollar korting gekregen. Kan dus nu lekker gaan feest vieren de oostkust want er komt toch geld binnen als ik in sydney ben. en een ander plus punt is dat ik straks vanuit sydney alle trips gratis kan doen. En wij Nederlanders houden van gratis.

gisteren zijn we gaan wake-boarden. heb na een half uurtje maar 20 dollar neer gelegd voor een pro-board zodat ik ook over de schansen mocht. het was echt moeilijk gaaf. En het ging ook een stuk beter dan verwacht. Morgen gaan we een extreme rafting doen. Zal ongetwijfeld ook ontzettend gaaf zijn.

dit was het voor nu. ik weet niet hoeveel internet ik heb op de oostkust dus het zou best wel kunnen dat ik moeilijk bereikbaar ben.

het nieuwe motte voor de aankomede tijd: Everyday is a saterday!

  • 29 Augustus 2015 - 09:45

    Carla:

    Wat een prachtig verhaal! Wij zijn benieuwd naar de foto's van het duiken. Veel plezier met de diverse trips die je met LokA gaat maken! En natuurlijk suces met je nieuwe baan, dat past wel bij je. Groetjes van uit een zeer zonnig Zeewolde

  • 02 September 2015 - 11:37

    Louise:

    Ha Justin,
    de banenjacht is al een avontuur op zich, weer eens iets anders na alle bananen. Goodluck and have fun

  • 09 September 2015 - 01:12

    Herman Van Dasselaar:

    Hoi Justin, zo te lezen en te zien , heb je het goed naar je zin in Australië. Ik reageer niet vaak maar nu dan even wel. 28 aug. is Esmeralda getrouwd en dat was een leuk feest , weer een mijlpaal in mijn leven. Ze zag er prachtig uit en we hebben nog een bruidsdans gedaan ook de rest van de avond was top.
    Hoe gaan je verdere plannen behalve werk zoeken en feesten ? Je kunt geen bananen meer zien zeker. Duiken op het Great Barrier rif lijkt me super gaaf en ik zie die foto's graag tegemoet.
    Niet ongevaarlijk lijkt me, nog geen sharkattack meegemaakt .
    Ik hou mezelf op de hoogte van je reisverslag. Veel plezier nog .
    Groetjes Herman

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Justin

Actief sinds 22 Mei 2015
Verslag gelezen: 353
Totaal aantal bezoekers 8429

Voorgaande reizen:

12 Mei 2015 - 12 Mei 2016

How to become an Aussie

Landen bezocht: