new Zealand yeah!!! - Reisverslag uit New Zealand, Nieuw Zeeland van Justin Gorkum - WaarBenJij.nu new Zealand yeah!!! - Reisverslag uit New Zealand, Nieuw Zeeland van Justin Gorkum - WaarBenJij.nu

new Zealand yeah!!!

Door: Justin

Blijf op de hoogte en volg Justin

28 April 2016 | Nieuw Zeeland, New Zealand

zijn we weer. Ben weer op pad dus maak Veel mee. Hier gaan we dan.

Eenmaal aangekomen in Auckland zo snel mogelijk een nieuwe simkaart geregeld zodat ik gewoon weer Internet heb en in contact sta.. Daarna met de bus naar me hostel gegaan. Was niet een al te best hostel. En helaas is Auckland ook niet meest leuke stad. Maar heb er ff rond gelopen en heb voor de rest een beetje films gekeken. Want de volgende ochtend werden we vroeg opgehaald om richting pahia te rijden. Hier kwam ik Joost tegen een Hollander waar ik het erg goed mee kon vinden. In de Avond nog paar pilsjes gedronken ook nog een paar jagerbombs maar eigenlijk was dat het wel. Volgende dag zijn we naar Cape reinga geweest dit is het meest noordelijke puntje van New Zeeland en hier komen de grote oceaan australias/ nieuw Zeeland september zee bij elkaar dus dat zie je ook in het water dat ze tegen elkaar opbouwen. Wat vooral heel gaaf is dat het lijkt alsof het eind van de wereld is. Ongeveer 270 graden om je heen is er alleen maar zee en jij staat op dat puntje. En precies voordat we hier aan kwamen klaarde het weer op. En 5 minuten nadat we vertrokken waren kwam er mist. Dus we hadden hier heel veel geluk. Op weg naar Cape reinga zijn we nog gestopt om te gaan zand boarden. Eigenlijk komt dit er op neer dat je met een body board van een hele grote zand duin af raast. Gaat ongeveer met 50 km/h en je ligt bijna met je kin op het board. Ook hier klaarde het weer precies op toen we aankwamen. Al met al een goeie dag. In de avond nog ff een hapje gegeten met een biertje. Ik denk dat dit een van de beste pizza’s was die ik ooit gegeten heb. Daarna voetbal gekeken met Joost. Joost is voor Feyenoord dus dat leverde nog al interessant commentaar op af en toe. Terug weg naar auckland stelde niet heel veel voor. Volgende dag opgehaald Door Lolly om naar Raglan te rijden. Hier een surfplank gehuurd en lekker paar golfjes gepakt wat echt een stuk beter ging dan verwacht eigenlijk. Savonds een vage quiz gedaan. Een grote gezelligheid!

De volgende dag zijn we naar Waitomo gereden voor de Waitomo caves. Voelde me niet helemaal lekker maar toen we eenmaal het wetsuit aan hadden ging het een stuk beter. Even door een weiland lopen en toen kwamen we uit bij een betonnen buis in de grond. En daar moet je daar naar beneden. Ik mocht natuurlijk weer als eerst. Dus ik klim naar beneden en dan zie je echt niks. En dan is het af en toe op handen en knieën Door de grotten kruipen. Maar wat is het mooi. Lig je in een tube en dan zie je honderden gloweworms op het plafond. Het leek bijna een sterren hemel. Dat we terug kwamen begon ik me toch weer niet lekker te voelen en heb hier dan ook me maag geleegd. Heb er toen ook voor gekozen om maori experience over te slaan en in roturoru te slapen. Ik zou hier normaal de volgende dag pas aan komen. Na twee dagen ging alles weer een stuk beter. En heb ik gelukkig de maori experience met de volgende groep kunnen doen. Daar hebben we een haka
geleerd. Vond dit echt een geweldige ervaring. Hier zijn we redelijk op tijd vertrokken om naar hobbitton te gaan. Hier is de lord of the rings opgenomen. Best grappig om te zien. Savonds sliepen we bij een andere maori familie. Vond dit wat minder interessant maar dit kwam waarschijnlijk ook doordat we niet naar de school konden omdat het vakantie was..
Daarna zijn we whakahoro gereden. Home of blue duck station. Dit was 1 van de redenen waarom ik met stray wou reizen. Dit is een enorm stuk land. Met het echte New Zeelandse uitzicht. Echt te mooi om te omschrijven. En hier had ik de mogelijk om een keer te gaan jagen. Dus ik ga ben met een begeleider de heuvels in getrokken met een geweer waar een scope op zat. Al vrij snel dachten we een geit te zien, dus we zijn naar de volgende heuvel gelopen. En het bleek dus ook daadwerkelijk een geit te zijn. Helaas schoot ik mis. Vervolgens een paar uur rond gelopen in de heuvels met Nog steeds een adembenemend uitzicht. Naar geen geit te vinden. Zijn naar een ander stuk van het land gereden. En daar zagen we uiteindelijk een groep geiten lopen. wij het karretje weer uit en door Die heuvels lopen. Uiteindelijk waar we dichtbij genoeg. Het geweer neergezet. Geladen, even mikken, goed op de ademhaling Letten. En toef. Ik had een geit geschoten over een afstand van 80 tot 100 meter. Om de geit niet te laten lijden pakt de jager het geweer en schoot hem meteen nog een keer. Vervolgens richting de geit getrokken. Hij heeft de ingewanden er meteen uitgehaald. Gelukkig hoefde ik dat niet te doen wat dat lijkt me echt niks. En toen mocht ik hem nog is naar dat karretje sjouwen. Terug bij de hut wachten de groep me op. En toch een beetje gespannen of ik daadwerkelijk een geit geschoten had. Voor iedereen die denkt lekker ben jij schiet zo maar een lief geitje. Er zijn hier zo ontzettend veel geiten dat ze alle nieuw Zeeland se planten op eten. En daardoor zouden er weer andere dieren uitsterven. Blue duck station is dan ook een soort boswachters centrum. Ik vond het vooral gaaf dat ik deze mogelijk had. Maar ik deed het puur voor de ervaring en zal het niet nog eens doen. Ik heb dan ook geen foto’s genomen van het dode beestje. Daarna werd ik naar het café gebracht voor lunch. Waarna we snel weer Door moesten wat ik had me ook ingeschreven voor klei duiven schieten. Dit gebeurde met een grote shotgun. Ook dit was een fantastische ervaring. En dit is iets wat ik opsich wel vaker zou kunnen doen. Het schieten aspect is spannend en leuk. Hierna meteen opgehaald voor een kajak. En dan heb je het gevoel dat je echt in het midden van een oerwoud bent. Zo dicht als dat bos is. Hier en daar een waterval. Ik raad ook echt iedereen aan om een langs blue duck te gaan als zo ooit naar het noorder eiland van New Zeeland zijn.

Op deze dag kregen we ook te horen dat het weer goed genoeg was om de tongairiro crossing te doen. Dus de volgende dag om 4 uur wakker geworden om hier maar op tijd te zijn. Dit is de crossing waar mount doom ook is van lord of the rings. De crossing zelf is 21 km en staat normaal 7 uur voor. Maar ik en David hadden zo iets dat als we hier dan toch zijn wil ik ook mount doom op. Dus wij hebben in een klim van 2 uur op handen en voeten de berg beklommen. En wat een uitzicht heb je daar boven. Maar we konden niet al te lang boven blijven want we moesten de bus halen aan het eind van de crossing. Dus waar andere in 7 a 8 uur de crossing deden hebben wij in die zelfde tijd ook nog twee uur de berg op geklommen en een uur af. Maar het was het meer dan waard. Kon aan het eind ook echt niet meer lopen. Wat ik een leuk moment vond dat David en ik eindelijk bij het eind punt waren en daar de hele groep op ons aan het wachten was met de vraag of we het wel zouden redden. En toen we aankwamen er ook echt gejuich was. Savonds nou niet echt veel meer gedaan. En overdag de bus naar wellington gepakt. Ik ben nu op de boot we hebben alleen dikke vertraging en vanavond zullen we slapen in abel tasman nationaal park. En het is tijd om het zuidelijk eiland te ontdekken.

Zal ook 1 groot avontuur worden!

Spreek jullie snel weer
xx

  • 28 April 2016 - 08:20

    Carla:

    Toch maar mooi dat je besloten hebt Nieuw-Zeeland ,uitgebreid te bekijken.
    Ben benieuwd naar je avonturen op het zuid eiland

    Bye , ik spreek je wel weer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Justin

Actief sinds 22 Mei 2015
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 8428

Voorgaande reizen:

12 Mei 2015 - 12 Mei 2016

How to become an Aussie

Landen bezocht: