Farm werk - Reisverslag uit Walkamin, Australië van Justin Gorkum - WaarBenJij.nu Farm werk - Reisverslag uit Walkamin, Australië van Justin Gorkum - WaarBenJij.nu

Farm werk

Door: Justin

Blijf op de hoogte en volg Justin

03 Juli 2015 | Australië, Walkamin

Het is inmiddels al weer een tijdje geleden dat ik wat van me heb laten horen, er gebeurt dan ook niet zo heel vel op de farm. Ik werk vier dagen per week heb drie dagen weekend, maak gewoon 40 uur in 4 dagen krijg 20.81 dollar per uur en betaal ongeveer honderd dollar belasting wat me zo'n 700 dollar per week te besteden geeft waarvan 150 naar de huur gaat en probeer voor de rest niet te vee uit te geven dus leef ook nog is voor 150 wat me direct een 400 dollar er week aan spaargeld oplevert plus dat ik het belasting geld gewoon kan terug vragen.

In het weekend doe ik niet gek veel er is dan ook niet veel te doen en hoe minder je doet hoe minder geld je uitgeeft. We geven zo nu en dan wel een feestje om het gezellig te houden. dan komen veel werklui uit de regio naar ons huisje om gezellig wat te drinken.

Ohja over de inbraak golf. op een avond zitten Amy en Nathan samen een film te kijken wanneer Amy op een gegeven moment zegt dat ze een arm de hoek om ziet komen. waarop Nathan zegt dat ze ff normaal maar 5 seconde later ziet hij het ook en springt op en ramt op het raam, gelukkig schreeuwde Amy nog dat hij niet naar buiten mog omdat we niet wisten hoeveel het er waren. Door het gebons op het raam schrok die vent zo erg dat hij terug over de veranda viel weg rende. Amy heeft vervolgens direct Ashley gebeld en die heeft direct de gevangenis gebeld, hij twijfelde er nog even over om met zijn shotgun langs te komen maar die liet hij gelukkig maar thuis. binnen enkele momenten was de dog sqaud hier om het gebied rond het huis uit te kammen met de honden en zoveel mogelijk licht als mogelijk.
ondertussen werden de hoofden in de gevangenis geteld en zo zijn ze er achtergekomen wie het waren. als je je afvraagt waar ik in dit verhaal voorkom. ik lag te slapen en heb niks gemerkt. niet van het geklop op het raam door Nathan of het geschreeuw van Amy en ook niet van de dogsquad met de honden en lapen die ook bij mijn kamer langs gingen.
nee ik lag heerlijk te slapen om de volgende dag te horen dat ik wat gemist had zonder dat ik ook maar het vermoeden was wat er die nacht allemaal gebeurt was. dat ze begon te vertellen dacht ik nog dat ze me in de maling nam.

ben twee weken geleden voor een nacht terug gegaan naar cairns omdat Richel daar was( één van de gasten van de groepsreis) en wij wel even een feestje wouden bouwen. dit hebben we dan ook goed gedaan tijdens de kroegentocht. ik heb geen flauw idee meer hoe ik ben terug gekomen in het hostel of hoe laat. om er de volgende dag achter te komen dat ik me telefoon niet meer had. had wel me portemonnee wel netjes in me schoen gedaan maar van me telefoon was geen spoor te vinden. nadat ik uitgecheckt was en aan het wachten was op Richel, kreeg ik intussen nog een gratis broodje beacon aangeboden omdat een vriend het niet wou. wat eigenlijk best goed uitkwam wat ik had echt helemal niks aan voedsel hier. tijdens het wacht was ik al naar de receptie gegaan om te vragen of hij hier gevonden was maar te vergeefs. uiteindelijk begon housekeeping met hun ronden waarop ik direct meeliep de kamer in om te kijken of zij misschien iets konden vinden. ook te vergeefs. inmiddels waren de andere gasten in me kamer wakker geworden en die konden me vertellen dat ik met me het licht van me telefoon binnen was gekomen, even herrinerring ik weet hier niks meer van, maar dit gaf aan dat me telefoon in de kamer was. bellen had helaas geen zin want me telefoon was leeg. uiteindelijk bleek hij onder het bed te liggen aan de andere kant van de kamer. maar een ding was zeker het was een geweldige avond om nooit te vergeten ondanks dat dat al deels is gebeurt.

kwam ook tot de ondenking dat we inmiddels al in juli zitten wat betekend dat ik gewoon bijna jarig ben. dit klinkt misschien heel normaal, maar voor mijn gevoel ben ik net met dit werk beginnen en is het begin juni. was best een vreemde ontdekking.
ik denk dat ik hier voorlopig wel blijf zitten. als het kan doe ik hier gewoon meteen met drie maanden farm work voor me second year visa. niet dat ik die perse wil nemen maar ik wil de deur niet dicht gooien mocht ik toch ooit nog een keer terug willen. dan is het altijd handig o nog een keer een jaar terug te mogen en ook echt te moge werken ipv dat je een hele grote buk geld moet hebben of alleen tegen kosten en inwoning mag werken.

dit was het voor nu ik zal nog is proberen de video's van het bananen plukken te uploaden.

Xx

  • 04 Juli 2015 - 09:07

    Carla:

    Ik lees hier toch weer andere dingen, dan die ik via whats app van je krijg;)
    Dit verslag staat er 2x in.
    Greetz vanuit een tropisch Zeewolde

  • 04 Juli 2015 - 11:05

    Katja Souljé:

    zwaar werk jongen, maar volgens mij toch wel een hele beleving (als je niet door alles heen zou slapen). Blijf genieten

  • 21 Juli 2015 - 19:45

    Louise:

    Hi there, a little late, congratulations, it was your birthday, the twentieth.
    Hoe gaat ie daar. Nog steeds bananen plukken?, groeten Louise&Wim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Justin

Actief sinds 22 Mei 2015
Verslag gelezen: 502
Totaal aantal bezoekers 8433

Voorgaande reizen:

12 Mei 2015 - 12 Mei 2016

How to become an Aussie

Landen bezocht: