new Zealand 2.0 yeah - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Justin Gorkum - WaarBenJij.nu new Zealand 2.0 yeah - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Justin Gorkum - WaarBenJij.nu

new Zealand 2.0 yeah

Door: Justin

Blijf op de hoogte en volg Justin

19 Mei 2016 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Daar zijn we weer!!!

door die dikke vertraging van de vorige keer kwamen we s avond pas aan in Abel Tasman National Park. en daarom hadden we eigenlijk geen flauw idee waar we eigenlijk terecht waren gekomen. s avonds zijn we op aanraden van onze bus chauffeuse naar een burger tent geweest wat beter zou moeten zijn als Furgbuger(beroemde burger tent in het zuiden) ja er was natuurlijk maar 1 manier om er Achter te komen of dat echt zo was. dus wij savonds daar gezeten. en later zijn we met zijn alle biertjes gaan drinken om het kampvuur was zeer gezellig. en eigenlijk vanaf hier trokken claudia Johanna tristen en ik vrij veel met elkaar op. 3 duitsers en een gekke hollander, wat kan daar nou aan fout gaan.

de volgende dag ben ik gaan canyoingen. dit is een rivier af lopen. maar ja af en toe moet je 10 meter naar beneden het water in springen. of je gaat abseilen, en allemaal van die extreme dingen. eerst ongeveer 1.5 naar boven gelopen en dan heb je echt de mooiste uitzichten. dit was echt een gave dag. volgende dag zijn we naar westsport geweest en eigenlijk het enige wat we hier gedaan was een bier proeverij. was voor de rest ook gewoon niks te doen.

maar daarna zijn we naar Franz Joseph geweest. en dit is waar je met een helikopter naar boven kan en kan rond hiken op de glassier. helaas was het te bewolkt en gingen er geen heli's omhoog. dus we hebben de hele dag beetje gechilled. in de jacuzzi en de sauna.

in wanneka was het weer nog steeds niet heel goed maar daar zijn we naar puzzle world geweest. eerst in een levensgroot dolhof. is gewoon grappig. en daarna door een aantal kamers geweest wat echt volledig fucked met je brein. maar was grappig allemaal. en daarna zijn we door getrokken naar het geweldige Queenstown. en heb hier me eerste Furgburger op. en jezus wat is dat lekker. ik kan dus nu ook zeggen dat deze burger een stuk beter was dan die ik in abel tasman had. eerste keer Queenstown was alleen maar 1 nachtje, daarna zijn we vertrokken naar milford sound. en jezus dit was alweer zon plek waar je mond van open valt zo mooi als dat is. hier hebben we een rond vaart gedaan van ongeveer ander half uur. en je kijkt ook echt anderhalf uur lang je ogen uit. savonds hebben we geslapen in guns camp. hier gaat precies om 10 uur de generator uit dus heb je geen stroom meer. en om je cabin warm te houden had elke cabin zijn eigen hout kachel. die hebben we ook echt nodig gehad want snachts werd het 3 GRADEN. waar dat op sloeg snap ik ook niet. enja had de wekker niet gezet dus toen ik midden in de nacht wakker werd was natuurlijk het vuur uit en ook echt steen koud. terwijl het eerst echt facking warm was, het was warmer dan toen we bij Franz Joseph naar de sauna gingen. maar ik heb dus midden in de nacht met alle moeite het vuur weer aan gekregen om het maar weer warm te krijgen want islolatie hebben die hutjes niet. en dit keer heb ik maar wel de wekker gezet om het vuur aan te houden. sochtens vertrokken richting stewart island. als het weer hier goed is had je the sotthern lights kunnen zien, maar helaas was het niet helder genoeg maar ondanks dat hebben we ons toch vermaakt. ik zorg natuurlijk wel dat het gezellig is.

toen weer terug naar Queenstown. eerste avond niet heel veel gedaan, een furgburger en een paar drankjes maar dat was het wel. maar de dag erna zijn we gaan luggen. (zachte g's). dit is eigenlijk met een soort gokart de berg af racen maar zonder motortje. door dat je de berg afrijdt krijg je snelheid. enja dat is genoeg snelheid dat je af en toe moet remmen. en ook hier heb e weer een prachtig uitzicht. maarja dar raakte ik bijna aangewend zelfs. en ja de volgende dag was de dag war we lang op gewacht hadden. een bungy jump van 134 meter.

we werden om 2 uur opgehaald met het busje. en het was ongeveer een uurtje rijden. en dan rij je een soort boeren landweg een heuvel op en dan zie je ineens een soort huisje over een canyon gespannen. word je nog een keer gewogen met harnass. en dan ga je in een bakje. en dan word je rustig in dat bakje at dus ook gewoon aan een kabel hangt naar dat huisje gebracht. en daar krijg je nog een paar dingen om je voeten. zijn er een paar mensen al gigantisch bang want er was een stukje glas in dat huisje dus je kon ook al naar beneden kijken. en eigenlijk vrij snel werd er gezegt:"wie is justin?". ik mocht ook maar meteen als eerste. nou dan ga je in de stoel zitten word je aas de bungy vast gemaakt. en eigenlijk na een half minuutje mocht ik opstaan en werd er gezegd dat ik maar rustig naar het plankje moest schuivelen. wordt er nog even snel gezegd dat je moet lachen naar de camera en daarna zegt hij ineens zonder iets van een waarschuwing of kick: 3..2..1.. ja en toen was het gewoon niet nadenken en gaan. de eerste twee seconde had ik nog niet helemaal door wat er gebeurde. maar daarna ga je echt op volle snelheid naar beneden en zie je ineens die grond op je afkomen. en je gaat inderdaad op een bepaald moment in je val denken werkt die bungy wel. maar dan begin je inderdaad te voelen dat het elastiek op spanning wordt gebracht. maar dan nog steeds blijf je nog best een tijd vallen. ik moet zeggen dit is 1 vn de gaafste dingen die ik ooit heb gedaan. de rush is nog groter als bij een skydive. denk da dat komt doordat je het ier echt zelf moet doen. jij bent de gene die naar dat plankje moet schuivelen. jij bent de gene die zijn teentjes over het randje zet. en jij bent de gene die uiteindelijk moet springen, waar bij een skydive wordt alles voor je gedaan. daar ben je eigenlijk gewoon een passagier. daarna hebben we ook nog de swing gedaan. en eigenlijk is dit gewoon een hele grote schommel. aan een touw van 120 meter. is minder spannend dan de bungy zelf maar was ook zeker leuk, helemaal omdat je dit samen kan doen, en we deden het ook nog op zijn kop.

savonds zijn we een kroegen tocht gaan doen. maar moete zeggen dat ik volgens mij de laatste kroeg niet eens gehaald heb. was in ieder geval zeer gezellig.
vervolgens zijn we naar mount cook geweest maar hier was het kut weer dus kan ik eigenlijk ook niks over vertellen. en daarna zijn we naar kaikoura gegaan. en ben hier met dolfijnen gaan zwemmen. en wat is dat ontzettend leuk. die beesten komen echt op je af en komen echt even spelen. ik zou eerst in christchurch afstappen maar ben blij dat ik toch nog even doorgegaan ben en was de moeite meer dan waard. een lokale bus terug gepakt naar christchurch. en wat is dit een saaie stad. valt echt niks te beleven. maar wat wel heel leuk was is dat we hier ouderwets bier konden drinken met wouter. wouter zat bij mij op windesheim en die doet nu het laatste stuk van zijn master in christchurch, dit was aan de ene kant heel vreemd dat je letterlijk aan de andere kant van de wereld bent en elkaar dan nog tegen komt. helaas ging de volgende ochtend de shuttle naar het vliegveld veel te vroeg. en heb me nog bijna verslapen. maar is allemaal goed gekomen.

heb nu een klein weekje Sydney er weer opzitten. en dit voelde echt als thuis komen. heb gisteren de bridge climb gedaan. en dit is natuurlijk als civiele techneut extra speciaal. is veel minder spannend als verwacht. de balk waar je over is ongeveer ander halve meter breed dus je kan niet eens direct naar beneden kijken. maar is wel ontzettend gaaf dat ik het eindelijk gedaan heb. gister avond heb ik met 1 van me oud collega een biertje gedronken en vanaf met een andere. morgen vlieg ik naar Mebourne en blijf bij twee vriendinnen slapen die ik destijds op de oostkust ontmoet heb. en maandag vliegen we dan naar taipei.


op naar het laatste avontuur

  • 19 Mei 2016 - 13:42

    Michiel:

    Lekker he zo'n klein hamburgertje in queenstown!!!
    Enjoy!

  • 19 Mei 2016 - 19:22

    Carla:

    Wat een prachtige herinneringen zul jij hebben, en de komende 2-3weken nog veel meer leuks te beleven.Geniet nog maar lekker!

    Bye , tot 11juni op Schiphol!

  • 21 Mei 2016 - 14:22

    Louise :

    Jeetje man wat een avonturen, geweldig! Genietse de komende tijd en we zien op je homecoming party

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Justin

Actief sinds 22 Mei 2015
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 8420

Voorgaande reizen:

12 Mei 2015 - 12 Mei 2016

How to become an Aussie

Landen bezocht: