Life continues - Reisverslag uit Sydney, Australië van Justin Gorkum - WaarBenJij.nu Life continues - Reisverslag uit Sydney, Australië van Justin Gorkum - WaarBenJij.nu

Life continues

Door: Justin

Blijf op de hoogte en volg Justin

09 Januari 2016 | Australië, Sydney

Hallo vriendjes en vriendinnetjes.
Het is al even geleden dat ik iets van me heb laten horen. Zit inmiddels in Sydney en ben een beetje gezeteld. Betekend niet dat er niet genoeg gebeurt.
Na dat ik de eerste week heb lopen feesten met de Ierse dames. Heb ik besloten om een week lang nuchter te blijven, was na 7 weken lang feest wel even nodig. En heb het dan ook goed volgehouden! In. Het begin verbleef ik in wake up, een gigantisch hostel waar alles schoon is en gewoon goeie kwaliteit. Maar doordat wij een booglamp hadden van werk en daarmee een rondleiding kregen van de manager wist hij direct dat ik voor een travellercheques agent werk. En omdat zij hun eigen travelshop hebben, laten ze eigenlijk geen agants toe. Maar een (nederlandse) collega van me had geregeld dat ze er al 5 maanden zat. Dus na een babbeltje leek ik ook te mogen blijven. Echter kwam hij een paar dagen later naar me toe terwijl ik aan het werk was met de mededeling dat hij van de manager van hun travelshop op zijn flikkeren hadden gehad en dat ik toch niet mocht blijven. Bij deze mededinging zat wel dat ik een vip discount card kreeg waarmee ik 3 dollar voor een 450ml bietje betaal waar je normaal 6.50 vorm betaald. Zelfs de managers van onze winkels hebben niet zo’n goeie regeling. Doordat ik ook voor 6 dollar een best goeie steak heb, kook ik niet zo gek vaak meer. Ik heb nog wel kunnen regelen dat ik kon blijven tot 15 januari, want Chloe kwam een kort weekje op bezoek en weer hadden al geregeld dat wel op de zelfde dorp sliepen. Maar daarna moest ik dan echt oprotten. Ben naar een bostel gegaan waar ik bijna geen flikkeren voor betaal.maar dat merkte ik dan ook direct aan de kwaliteit. Heb mezelf ook na 1 nacht laten verplaatsen want die kwamen was niet te harden één grote bende. Overall hopen met kleding. Het stonk gewoon. Daarna heb ik maar besloten om iets meer te betalen en in een ander hostel te gaan zitten. Dit keer met een eigen dakterras. Helaas was Ik al te laat met een hostel boeken over de feest dagen, aangezien die hier ver van te voren worden volgeboekt en je vaak ook minimaal 10 dagen moet boeken. Maar heb een appartement gevonden waar ik verblijf terwijl het stel een maand op vakantie is. Maar misschien het hostel leven nu wel. Dus ga over twee weken ook gewoon terug naar me hostel. Dat was wel ongeveer me woon situatie.
Op werk liep het in het begin niet helemaal lekker. Ik werd opgeleid in een andere winkel dan waar ik terecht zou komen en ik hadden totaal geen klik met de persoon die me aan het trainen was. Dus toen ik na een maand in de store kwam waar ik eigenlijk terecht zou gaan komen had ik alleen achterstand op de andere nieuwe mensen. Toen ik ook nog eens een vlucht fout boekte stond het er helemaal niet goed voor. Achteraf kreeg ik te horen dat ik bijna ontslagen was maar ik draaide spontaan een ziekelijk goeie dag en helpte heel veel met andere dingen in de winkel. Uit eindelijk is de gewone manager terug gekomen (graham) en Ashley is een beetje de nummer twee. Weet zijn nu een tijd verder. En draai nu als een tierelier. Kreeg zelfs tussen neus en lippen Door te horen dat ik gezien wordt als de beste medewerker van onze winkel. Was zeker leuk om te horen. Dus ja werk loopt echt uitstekend voor me. We hebben het ene na het andere feest. Voelt af en toe alsof de enige reden dat wel winst maken is om het weer it te geven aan een feestje. Maar daar zal je mij nooit over horen klagen.
Als we dan toch op het onvermijdelijke onderwerp van feestjes komen en daarmee ook mensen die ik hier ontmoet. Heb Op 1 van de eerste dagen in Sydney Jason leren kennen. Een Griek maar die woont al jaren in Duitsland en is naar Australië gekomen om te helpen bij een rechtszaak waar ze iemand met kennis van het Duitse recht nodig hadden. Heb altijd veel contact met hem gehad. Heb ons zelfs op helloween gratis in de grootste discotheek van Sydney gekregen zonder in de rij te hoeven wachten. En denk dat de rij wel 400 meter lang was.
In de tussentijd was tassilio ook aangekomen in Sydney(1 van de Duitsers uit Cairns) en denk dat dit wel ongeveer me grootste geluktreffer tot nu toe was. Ik had me ingeschreven voor iets wat ze bi in Heineken the catch noemde en eigenlijk wist ik niet eens waarvoor ik me inschreef alleen dat het Heineken was en iets met James bond en de nieuwe film. Weet wouden toch al naar de film in de tussentijd hadden wel al kaartjes gekocht voor de film. Was eigenlijk al vergeten dat ik me ingeschreven had. Weet nog dat ik iets had neergezet dat ik Hollands was en opgegroeid ben moet Heineken dus waarom dit niet. Toen kreeg ik een SMS dat ik gewonnen had en dat ik die zaterdag om half 12 zou worden opgepikt met 3 vrienden . Niet weekend wat wel gaan doen. Dus werd de volgende dag gebeld. Zat midden je een sale maar heb snel een collega over laten nemen. Was de manager niet heel blij mee maar ach. Er werd me gevraagd waar ik opgehaald wilden worden en ik moest me paspoort meenemen als idee. Vervolgens werden Ashley Jason tassilio en ik opgehaald in een hele dikke lexus en hadden nog geen flauw idee 2aar wel heen gingen. Bleek dat wel naar een helikopter platform gebracht werden en dat werkt voor een helikopter kroegentocht gingen. Hele dag een beetje biertjes drinken en over de harbour bridge en het operahouse vliegen. Om te eindigen bij een zieke golf club waar weer gingen lunchen met een 40 dollar steak en zoveel bier als we wouden. Was echt fantastisch.

Uiteindelijk is tassilio vrij snel vertrokken naar New Zeeland en daarna naar huis.
Met Jason heb ik nog vaak afgesproken en die is afgelopen weekend in het vliegtuig naar huis gestapt. Hij woont in Keulen dus zeker een keer langs gaan. Over een paar dagen moet ik me appartement weer uit en gaan we het hostel leven weer onveilig maken. Ik heb inmiddels genoeg bridge climbs verkocht dat ik er 1 zelf mag doen. Dus ik ga daar even een dag voor prikken en ben naar vluchten aan het kijken om een paar dagen naar het midden van Australië te vliegen.

Moet zeggen dat ik kerst bijna heb overgeslagen ben op kerst avond naar een bot party geweest. Maar heb veel geerst rond deze dagen. Was gelukkig wel 31 december vrij. En ben dan ook naar een park geweest om daar de hele dag te chillen muziekje erbij paar drankjes. 1 groot feest. En saving het vuurwerk bekeken. En wat is dat ontzettend mooi heb nog nooit zo'n groot vuurwerk gezien. Moest helaas wel 1 januari werken. Maar wel hebben alles overleefd dat 2016 nog mooie mag worden dan 2015 al vraag ik me af hoe dat kan!!

Voor iedereen die zich toch nog een beetje zorgen om me maakt. Het gaat op dit moment uitstekend met me. Heb leuke mensen om me heen en werk gaat heerlijk.

En het nieuwe motto: er ijs altijd een nieuw avontuur aan de horizon.

Dikke kus

  • 09 Januari 2016 - 09:58

    Carla:

    .....En die avonturen komen ! Big fun!

    Greetz, Carla

  • 09 Januari 2016 - 11:37

    Carla:

    ..... Nederlands blijft lastig als je altijd in Engels droomt/denkt/spreekt/schrijft ;)

  • 09 Januari 2016 - 12:28

    Eric:

    Gozer, heb je moeder gesproken op nieuwjaarsdag. Had al veel gehoord. Je beleeft genoeg, best wel een beetje jaloers op je. Ga genieten bij uluhuru. Greetz uit Almere. See you mate.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Justin

Actief sinds 22 Mei 2015
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 8434

Voorgaande reizen:

12 Mei 2015 - 12 Mei 2016

How to become an Aussie

Landen bezocht: