back to the roots part 2 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Justin Gorkum - WaarBenJij.nu back to the roots part 2 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Justin Gorkum - WaarBenJij.nu

back to the roots part 2

Door: Justin

Blijf op de hoogte en volg Justin

04 Oktober 2015 | Australië, Sydney

Nadat de hele oostkust geboekt was, ben ik op zondag nog gaan raften me Chloe. Hiervoor moesten we helaas wel om 5 uur ons bedje uit, maarja je moet er wat voor over hebben. Na een bus rit van bijna tee uur kwamen bij een cafe aan vanwaar Chloe en ik in het busje gingen met de extreme rafters. Daar moesten we splitsen in een groep van 5 een groep van 6, ik heb er maar voor gezorgd dat we bij de 4 Ierse gasten zaten. Best een paar gave versnellingen en sprongen gedaan maar had het eigenlijk nog wel wat extremer verwacht. Maar we hebben goed gelachen.
Daarna was het eigenlijk wachten tot ik op pad ging. Een laatste paar dagen door gebracht met Chloe Niels Tasimo en moritz. Wat wel grappig was tasimo wil dat iedereen die hij voor langere tijd mee is en waar hij ook een leuke tijd mee heeft zijn naam op zijn skateboard schrijft. Maar dat waren we laatste avond vergeten. Enja toen zaten we al in de bar aan de bar te pilsen. Hij is dus de volgende ochtend om 8 uur naar het station gekomen om hem als nog te laten tekenen. En het feit dat hij die nacht niet in zijn eigen bed sliep hielp niet mee aan de slapeloosheid. Zelf had ik ook niet gek veel geslapen maarja ik kon me ogen in de trein dicht doen, Chloe daarin tegen mocht gewoon werken;)
Op het trein station kwam er maar niemand van Loka, en wij braaf wachten. De trein zou om half 9 vertrekken, 5 voor half 9 negen nog steeds niemand. Ja toch maar de spullen in de trein gelegd want heb gewoon een strak schema waar ik niet van af kan wijken. Bleek de trein pas om 9 uur te vertrekken. En 10 minuten later kwamen er gewoon twee man in loka tshirts aan lopen.
Eerste stop was indisious camp, letterlijk alsof je een dag op schoolkamp bent. Alleen is je tourgids een Aboriginal en verteld hij een heleboel over hoe zij in de wildernis leefden. Nadat we waren aangekomen bijna direct de zwembroek aangedaan. En met ze alleen naar een riviertje gegaan om even te zwemmen, en dmv een liaan het water in de slingeren. Savonds hebben we gebbqed door eerst gewoon een kampvuur te bouwen en als dat dat allemaal hete kolen zijn gaat er een beetje zand over, dan gaan er soort grote kastanje bladeren overheen. En daarop de vis die in aluminium gepakt zit er over en dan nog een paar scheppen zand en dat lieten we een half uurtje liggen en we hadden eten. Was echt heerlijk
Volgende ochtend gingen we met de trein naar Townsville. Om daar met de boot naar Magnatic island gegaan. Wat zijn naam dankt aan het feit dat het Compass van captain Cook van slag raakte toen hij het destijds ontdekte. Is niet een heel groot island maar als je de juiste mensen ontmoet heb je een geweldige tijd, dat heb ik dan ook gedaan. Sliepen twee Ierse dames bij mij in het hutje en het bleek dat die op de zelfde dag met de zelfde party boot naar de whitesundays gingen. Dat was natuurlijk helemaal groot feest. 2de dag ben ik met ze mee geweest in een barbie car en hebben we daar het hele eiland mee rond gescheurd. De muziek lekker hard, één groot feest. ‘S avond was het feest in het hostel en het was dan ook heel gezellig. Zelfs zo gezellig dat toen Amber en Elaine naar de wc gingen ze een nachtwaker tegen kwamen die ze vervolgens naar bed heeft gestuurd. Waardoor Amber dan ook haar bril is kwijt geraakt haar mobiel, en de volgende dag bleek ook nog dat ze de sleutels van de barbie car was kwijt geraakt. Na een uur zoeken opgebeld en voor 10 dollar een nieuwe laten brengen. Wat betreft de bril en de mobiel die had ik maar even terug gevonden. En volgens mij heb ik die mobiel en bril in totaal wel iets van 5 keer voor der terug gevonden. Maar we hebben goed gelachen. En het voelde dan ook meteen als een vriendschap voor een langere tijd. Op het moment van schrijven kan ik dat dan ook bevestiggen.
De volgende stop: airlie beach om daar de volgende dag op de beruchte en befaamde ATLANTIC CLIPPER te gaan. Dit is de grootste boot die naar de whitsundays gaat. En staat dan ook bekend als de party boot die je niet mag missen. Tijdens de introductie en de vraag of we er allemaal zin in hadden kon je al merken dat het een paar geweldige dagen gingen worden. En dat waren het ook. Eerste dag was stond in het teken van elkaar leren kennen. Alleen kende we de halve boot al doordat we die op andere plekken hadden leren kennen. Eigenlijk de hele dag een beetje lopen chillen op het topdeck. Savonds lekker lopen borrelen. En bij wet moet het licht en de muziek uit en moet de koelkast op slot. Toen zijn we met zijn alle boven op het dek naar de sterren gaan kijken. Alleen ben ik in slaap gevallen. En de volgende ochtend werd ik dus ook wakker en iedereen, behalve ik en Elmo, weg. Op de clipper wordt je wakker gemaakt om half 7. Wordt er een bandje gestart dat iedereen wakker moet worden. En dan het wel heel grappig om iedereen 1 voor 1 naarr boven zien te komen met allemaal van die kleine oogjes. Deze morgen zijn we naar whitehaven beach geweest, staat op dit moment 7de op de tripadvisor van mooiste stranden ter wereld. Hier is dan ook een deel van pirates of the Cariben opgenomen. Ga je eerst naar een uitkijk punt waar je een prachtig overvieuw krijgt over whiteheaven beach. En vervolgens loop je zo het strand op. Dit zand is puur silica en wordt daarom niet heet. En het piept ook nog is als je er over loopt. Heel apart. Het water ik kristal helder blauw. Hier hebben een paar uur op het strand gelegen en een beetje gezwommen, en na een uurtje ofzo lopen we ineens tussen twintig roggen. Ik heb me gopro dan ook op 20 cm afstand van een rog.
Vervolgens zijn we naar een andere plek gevaren op zeil dus zonder motor. Kon hier helaas alleen niet goed een foto van nemen. Maar in de volgende spot ben ik nog een keer gaan scuba duiken. En hier heb ik echt honderden vissen om heen gehad. Bijna claustrofobisch. Maar wel ontzettend gaaf. En toen ik de volgende ochtend wakker werd voor alle andere natuurlijk kreeg ik de vraag of ik nog een keer duiken. En ach waarom niet. Waren leuke dives, twee keer was ik alleen met me instructor en daarom mocht ik wat meer dingen zelf doen. Maar uiteindelijk was de totale belevenis van en alle mooie dingen de leuke mensen en de leuke feestje at het geweldig maakte, en dit is dat voor mij ook de mooiste ervaring zover geweest in australie. Het zegt denk ik ook best wat dat als je op “de” party boot gaat en je dan ook nog is bekend staat als die party gast die altijd feest en de volgende dag als eerste weer wakker is en met een grote smile op zijn gezicht al weer het feestje aan het maken is. Moet zeggen dat ik zo eigenlijk overal bekend ben komen te staan. Ik was altijd vrolijk altijd aan het lachen en altijd aan het feesten.
hierna ben ik naar emu park geweest, hier moest ik naar rockhampton om me speaker om te ruilen want hij wou niet meer opladen hierdoor heb ik de activiteit op de catle farm gemist maar ik moest boomie weer terug hebben voor de volgende trip: Fraiser island. Ik vond daaro emu park niet zo leuk. Sliep met 3 dames op de kamer waar ik niks mee had. Maar zat er ook maar 1 dagie dus het was te overzien.
Volgende dag op de trein gestapt naar rainbow beach. Meteen de safty praatje ingelopen om er achter te komen dat ik hier ook weer bij me Ierse damens op te kamer zat. Wist al wel dat we in het zelfde hostel zaten maar we zaten ook nog is op de zelfde kamer, en hier kamen we donnall weer tegen hem heb ik ook ontmoet op magnatic island en op de clipper en ben ik eigenlijk ook continu tegen gekomen. Volgende dag vroeg verzameld om alle auto klaar te maken voor vertrek al het eten mee en de alcohol in een iceky. Al vrij snel werd ik gezien als de main driver van onze groep dus ik heb denk ik de halve tijd op fraiser rond lopen scheuren op het grootste zand eiland ter wereld . hier heb je midden op het eiland een meer wat volledig bestaat uit regenwater en daarmee dan ook zoet water is. Echt een plaatje. Zaten in een de auto met 2 hollanders een nederlands sprekende italiaan , drie brazilianen een schotse en een franse. En van alle auto stonden wij bekend als de auto die altijd alles onder controle had. Savond kamp opgeslagen op een soort camping waar je veilig bent voor de dingos. En dit is een aboritsenol grond dus ze vragen of je niet in het vuur il roggelen want vuur is heilig voor ze, en dat je niet wil Fluiten, dat laatste is voor mij vooral heel moeilijk want als ik vrolijk ben en er is een lekker muziekje begin ik automatisch mee te fluiten en ja in ben altijd vrolijk dusja dat werkte niet helemaal. Savonds gezellig met wat drankjes rond het kampvuur gezetten. Volgende dag zijn we naar indian head geweest waar je echt een prachtig uitzicht hebt op de zee en de stranden. Hier kan je dan ook haaien en manta rays in het water zien. En toen weer terug op het strand waren begonnen er walvissen uit het ater te springen. Was best speciaal. Tweede avond kwam ik uiteraard me vriendinnen weer tegen. En we zijn toen met de twee groepen in het midden van de nacht naar het strand geweest en dan zijn de sterren daar zo mooi en helder. Volgende morgen zijn we terug gegaan naar het vaste land. Om savonds naar een zand plateau te lopen en daar de zonsondergang te bekijken en die was zo mooi, heb er ook echt een paar prchtige fotos geschoten die binnen kort ook op facebook komen.
Volgende stop was noosa, noosa kwam op mij over als een vakantie oord voor mensen met geld. Als je ook zag hoe de hotels aan het strand er ook zagen, allemaal van die mannen die blijkbaar iets goeds doen in de zaken wereld met van die vrouwen die uitstralen van kijk mij is, ik sliep hier 1 nacht om de volgende ochtend te vertrekken naar de noosa everglades en dan de volgende dag weer terug. In de everglades hebben met een kayak over een rivier naar het kamp gevaren waar we de nacht hebben doorgebracht. Hier heb ik dan ook me eerste slang gezien en heb me gopro op de selfy stick in zijn neus gedouwd. Heeft best een leuk beeld opgeleverd. Hij deed me denken aan de slang van junglebook al zou ik niet meer weten hoe die heet. Savonds lekker met een biertje om het kampvuur gezeten. Het enige nadeel was dat ik hier met twee stelletjes zat, maar voor de rest was het echt prachtig. Volgende dag de 8km weer terug gepaddeld en weer netjes afgezet in noosa. In noosa bleef ik vervolgens nog 2 nachtjes slapen. Heb de volgende dag nog een surfplak gepakt. Ik dacht we zien wel hoe ver ik kom. Ja dat as niet heel ver. Waren ook niet heel veel golfen.
Van noosa gingen we naar byron bay, ik had shannie als bus chauffeur, en halverwege de trip vraagt hij in eens hoe ik me steak wil, ja we gaan langs me ouders en we eten daar ff, dus heb met zijn ouders op een camping een ziekelijk grote steak gegeten. En daarna weer veder naar byron, en hier zag ik me dames weer^^. Volgende dag ben ik gaan kayakken op zee. En na een half uurtje komen er ineens 50 dolfijnen voorbij zwemmen op 5 meter afstand, echt gruwelijk. In de verte lag een walvis maar die bleef helaas ver weg. Laatste dag in byron hebben we lekker op het strand gelegen en niks gedaan.
Volgende dag moest ik om 7 uur bij het busstation staan om richting spot x te gaan om te surfen!! Kwam om iets over 10 aan bij het surfkamp. Direct me spullen bij de receptie gedumpt, om vervolgens direct aan te schuiven voor het eerste beetje theorie over surfen, om een half uurtje later al met de surfplak onder je arm richting het strand te lopen. Krijg je eerst les op het strand zelf, een paar keer op het zand oefenen hoe je moet opstaan. En daarna ook daadwerkelijk het water in. En wat is dat een gave sport. Na twee uur stuntelen in het water was het tijd om te lunchen, allemaal verzorgt. En iedereen bleef maar vragen of ik ook meeging voor de middag sessie. Ja ik wil natuurlijk mee. Dus ik lekker blijven surfen. Om er vervolgens achter komen dat ik dat eigenlijk helemaal niet mocht. Dan moest je 100 dollar betalen maar dan kreeg je ook direct de foto’s en het vest. Nou en die wou ik toch al hebben dus dan maar gewoon betalen. Dus heb daar drie dagen het surfers leven geleefd. En wat is dat relaxt. Het beeld wat iedereen heeft van een surfer dude klopt precies, ze zijn allemaal lang goed bruin en hebben lang blond haar.
Helaas maar waar was dit alweer mijn laatste stop op de oostkust. De laatste bus rit van 8 uur richting Sydney. Zat weer alleen met me buschauffeur. En we hebben ondereg een heerlijk broodje gemaakt. Een chiabatta met gekruide kipvillet, ham, komkommer, tomaat,sla, kaas, en paprika en knoflook poeder. Ik had gewoon moeite om het broodje in me mond te krijgen zo groot was hij. Een ja dan ben je toch ineens weer in de grote stad. Aangekomen in me hostel at echt midden in Sydney ligt. Naast het treinstation, half uurtje lopen van het operahouse. Me spullen op me kamer gedumpt en direct even langs me werk gegaan. Helaas was de manager niet aanwezig maar dat komt maandag wel. Heb hier me laatste avond gevierd met me Ierse dames die vlogen de volgende ochtend vroeg helaas weer terug naar Melbourne. Dat is wel echt het minste leuke aan reizen. Je bouwt een band op met mensen en eigenlijk moet je van iedereen afscheid nemen na een bepaalde tijd. Maar dit was geen doei, dit was tot de volgende keer.
Dinsdag ben ik begonnen op me werk maar dat is een verhaal voor de volgende keer.
Dit was het voor nu. In de stad kan ik weer makkelijk aan wifi komen. Dus als mensen zin hebben om te skypen. Stuur even een berichtje en dan vinden we even een goed moment. Ik vind het altijd leuk om een skypie te doen.

G’day mate

  • 04 Oktober 2015 - 09:35

    Carla:

    Inderdaad, het leuke van reizen is, dat je zoveel mensen ontmoet. Maar in Sydney zal dat ongetwijveld ook lukken. Succes met het werk, maar dat zal je best goed afgaan,
    want " babbelen" ,kan je goed.
    Groetjes, vanuit een mistig Zeewolde (straks komt het zonnetje)
    Carla

  • 05 Oktober 2015 - 09:03

    Michiel:

    Klinkt goed Justin!
    Volgens mij hou jij het daar wel een jaartje vol!
    Nu ff werken voor de volgende trip in dit fantastische land!
    Enjoy buddy!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Justin

Actief sinds 22 Mei 2015
Verslag gelezen: 362
Totaal aantal bezoekers 8411

Voorgaande reizen:

12 Mei 2015 - 12 Mei 2016

How to become an Aussie

Landen bezocht: